Wednesday, June 29, 2011

Cherry a „Muaythai Csoda”

Yodcherry Sityodtong
Először is, nagyszerű dolognak tartom, hogy ma már, ha más nem, az interneten keresztül kapcsolatban lehetek rég nem látott barátaimmal a világ különböző részeiről. Szeretem a facebook-ot, szeretem, hogy hallok ezekről az emberekről híreket, látok róluk fotókat és videókat, vagy olvashatom egy-egy gonolatukat. Szeretem, hogy távolról is nyomon követhetem olyan emberek életét, akik ha csak egy kicsit is, de részesei voltak az életemnek, különösen, ha annak nagyon kedves időszakában, életre szóló élményeket jelentettek nekem.

Palm-al és Cherry-vel a Krokodil farmon
Szóval, 2007 decemberétől 5 hetet edzettem Thaiföldön a Sityodtong Muaythai Training Camp-ben. Már az első nap összebarátkoztam a Lumpinee Stadion és a WMC (World Muaythai Council) Bajnokával, Nuengpichit Sityodtong-al és egy pillanatra sem volt kérdéses, hogy Tőle akarok tanulni. Oldalakat írhatnék a Pattayán töltött élményeimről, de most csak egyet szeretnék megemlíteni.

Nueng tanítványai közt volt egy kislány, Cherry, aki akkor még nem volt 9 éves, de mindenki ámulattal nézte, amikor Nueng-al edzett, ahogy ütötte-rúgta a rúgópárnát. Nem vagyok odáig a női bunyóért, azért meg pláne, ha kislányok verekednek, de Cherry azonnal a kedvencem lett.

Nueng, Palm, Cherry és két krokodil
Azóta, eltelt 3 és fél év, de ahogy kezdtem, nagyon jó, hogy a facebook ismerőseim közt, nap, mint nap látni róluk (is) a híreket, hogyan élnek és dolgoznak. Ilyenkor, kicsit nosztalgiázok és felelevenednek bennem az ott töltött hetek szép emlékei. (Egyébként akkor, Thaiföldön regisztráltam először a facebook-ra 2007 decemberében, egy amerikai edzőtárs invitálására, de csak kicsit később kezdtem el használni) Nem is olyan régen pedig a Sityodtong hivatalos facebook oldalát is végiglapoztam, ahol rengeteg fotót és videót találni a tavaly 50 éves fennállását ünneplő tábor munkájáról, mindennapjairól. Meglepően jól használják a mai világ lehetőségeit a Sityodtong megismertetése és népszerűsítése, valamint az újabb nemzetközi kapcsolatok kialakítása és a meglévőek ápolása érdekében. Ott találtam új videókat is Cherry-ről, ami ugyancsak lenyűgözött. Ő most 12 éves, 60-ból 50 győztes meccse van és már nemzetközileg is úgy ismerik, mint a „Muaythai Prodigy”, vagyis a Muaythai Csoda. Gondoltam, megosztom pár videóját, élmény nézni!

Sityodtong hivatalos facebook oldal:
https://www.facebook.com/sityodtongteam

(A videóban nem Nueng dolgozik Cherry-vel)





No comments:

Post a Comment