Sunday, April 17, 2011

Fogvédő


Amikor 2000-ben 3 hónapot töltöttem Japánban Musashi edzőpartnereként, lehetőségem adódott elmenni egy fogtechnikai laborba, ahol a bunyósok, köztük Musashi foggumiját is készítették.

Musa' edzője, Shimada sensei – aki egyébként boksz edző és több világranglistás bunyósa volt akkor – még a kiérkezésem utáni első napokban meglátta az itthon készített „melegvizes”, elég egyszerű fogvédőm és kérdezte, hogy nem szeretnék-e rendes foggumit magamnak? Csodálkozva néztem, hogy: „Mi az, hogy „rendes” foggumi?” Majd elmondta, hogy itt, szinte mindenkinek, de a profi bunyósoknak alapvető, hogy olyan fogvédője van, amit fogorvosok speciálisan készítenek, precízen a versenyző fogsorára igazítva azt, ami kényelmes és ezáltal könnyebb a levegőzés is.

Oszakában Shimada sensei-el
Aztán, eszembe jutott egy videó film a néhai K-1 Király, Andy Hug-ról, amit évekkel korábban láttam és abban is volt egy olyan rész, amikor Andy-nak épp a fogvédőjét készítették így Japánban.
Nagyon megörültem a lehetőségnek és természetesen közöltem  Shimada sensei-el, hogy mielőbb akarok ilyen fogvédőt. Pár nappal később, az egyik edzés előtt szólt, hogy ha végeztünk, gyorsan egyek valamit, utána megyünk a dokihoz.

Végül, elkészült a fogvédőm és felpróbáltam. Nem tudom leírni a különbséget! A régi, egyszerű fogvédőm nagy volt és nem illeszkedett rendesen a fogsoromra, ezért nem is volt stabil, könnyen lemozdult, míg az új, profi fogvédőm mérete minimális volt és pontosan illeszkedett a fogsoromra úgy, hogy miután feltettem, alig bírtam leszedni. De ahogy fentebb írtam, a legfontosabb az volt, hogy ennek köszönhetően egyáltalán nem zavart a bunyó közben és a levegőzés is sokkal könnyebb és jobb volt, ami ugye, a teljesítményre van pozitív hatással. De igazából nem is nagyon lehet a különbséget leírni, amit először én sem gondoltam volna, hogy ekkora lesz.

Sajnos, 2007-ben Kovács Laci bácsi, aki akkor Karacs Atti felkészülését irányította - jelenleg a felnőtt ökölvívó válogatott szövetségi kapitánya – meghívott engem is a tatai edzőtáborba és az utolsó nap, az utolsó edzés után elhagytam a fogvédőm, amit csak a hazaérkezésemkor vettem észre. Talán, ahogy mentünk fel a szobánkba, kieshetett az edzőcuccaimból, amit csak felkaptam az ölembe és úgy vittem. Másnap, vagy harmadnap visszamentünk Tatára, de már sajnos sehol nem találtuk, pedig felkutattam az egész box termet és a takarítókat is végigkérdeztem, hogy esetleg a folyosón nem találták-e meg.

Ekkor, vissza kellett térnem a régi, szar foggumihoz, ami borzalmas volt, miután 7 évig használtam a másikat. Mindeddig! Hiszen egy kedves ismerősöm közbenjárásával - aki jól ismerte a „foggumis sztorim” -, megtudtam, hogy egy régi edzőtársam, Mezei Gyuri fogtechnikus és már elkezdték a fogvédők készítését!

A múlt héten már az enyém is elkészült. Össze sem lehet hasonlítani az otthon elkészített egyszerű, sablon fogvédőket, az ily módon, szakember által profin elkészített fogvédővel, ezért ezúton is minden sportoló ismerősömnek (amelyik sportokban szükséges) szeretettel ajánlom.

„Mezei György fogtechnikus vagyok. Személyre szabott, egyedi sportfogvédő készítését ajánlom figyelmébe, melynek felhasználási területei a küzdősportok, a labdajátékok és minden olyan sporttevékenység, ahol a fogak védelme kiemelt szerepet kap. A pontos illeszkedés lehetővé teszi a méret leredukálását, ami segíti a levegő könnyű áramlását és csapatsportnál a játék közbeni kommunikációt a versenyzők között.”

Mezei György Fogtechnikai Laboratórium
1117 Budapest, Eszék u. 7/b
Tel.: 20/9119-315
Email: gyurimezei@gmail.com



A képen feltüntetett árak megváltoztak. Olcsóbb lett! Klubbtagoknak és versenyzőknek további kedvezményeket bitzosítok!

3 comments:

  1. ilyenem van nekem is, és tényleg hihetetlen jó, hogy ismeretlen fogalom a kieső, lemozduló fogvédő!. Mondjuk a melegvizesen hamar túlléptem, de egy kétkomponensű gyakorlatilag elég jó eredményt ad, hasonlóan ehhez. Nemtom mikor uccsóra találkoztunk edzésen, a mostani volt-e már, de nekem ilyen fogtechnikások által készített van alulra is.

    ReplyDelete
  2. milyen a japán változattal összehasonlítva?

    ReplyDelete