Friday, July 29, 2011

Edzés Kecskeméten

Tegnap délelőtt meglátogattuk Kecskeméten az egykori ökökvívó edzőm, Konkoly Pityut. Utoljára a 2009-es K-1 Magyar Nagydíj előtt voltunk lent Nála egy kis gyakorlásra.

2004 tavaszától több, mint egy évet edzettem a kecskeméti boxolók között és abban az időben bőven rá is fért az ökleimre a koncentrált munka, bár sajnos, megvolt a hátránya is, hiszen ez, nem az a szakma, amivel én foglalkozok. Akkor, nem volt rá lehetőségem, így nem tudtam az ottani melót beilleszteni az én szakmámba, ezért, miközben az ütéseim magamhoz képest rengeteget fejlődtek, a már meglévő képességeim - melyek a kickboxban szükségesek - jócskán tompultak.  Az "ütő-rúgó" bunyó, másfajta küzdőrendszer. Más a távolság, az ütem és a küzdelem egész felépítése, beleértve a figyelem megosztását is, ami már önmagában is fokozottabban terheli az idegrendszert... de most nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy nagyon szerettem Pityuval dolgozni, rendkívüli ökölvívó szakembernek tartom, aki anno nagyon sokat tett hozzá a bunyómhoz. Mi sem példázza jobban a munkáját, hogy az idei felnőtt Eb. egyetlen magyar érmese az Ő tanítványa, Szellő Imi lett, néhány hete pedig Herczeg Norbi nyert junior Európa-bajnokságot. Sőt, az éppen most zajló junior Vb-n szintén Norbi lett az egyetlen magyar érmes, aki ma döntőbe verekedte magát és holnap boxol egy hazai, kazakh versenyzővel a világbajnoki címért.

Szóval, nagyon jól esett ismét gyakorolni Pityuval, meg egyáltalán, jókat beszélgetni. Köszönjük szépen az edzést, az ebédet, meg mindent. Az elkövetkező hetekben biztosan leutazunk még párszor...

Fotó album:
2011. July - Boxing Training

2 comments: